Resume

Biography

Marie-Claude Bouthillier was born in 1960 in Montreal, where she lives and works. She holds a BFA from Concordia University and an MFA from Université du Québec à Montréal. In 2011, she was awarded the Ville de Montréal Prix Louis-Comtois for mid-career achievement. She is represented by Galerie Hugues Charbonneau, Montreal.

marieclaudebouthillier.org

Selected Exhibitions

2012-2013
Marie-Claude Bouthillier – Families, McCord Museum, Montreal

Loin des yeux près du corps, Galerie de l’UQAM, Montreal [curator: Thérèse St-Gelais]

La bonne aventure, La Centrale Galerie Powerhouse, Montreal

Dans le ventre de la baleine, Optica, Montreal
Faire écran, Sporobole, Sherbrooke

Apparitions, Centre Clark, Montreal

Selected Bibliography

Ninacs, Anne-Marie. “Portfolio: Ideals of Painting,” esse arts + opinions, no. 76 (Fall 2012), p. 72.

St-Gelais, Thérèse, ed. Loin des yeux près du corps : Entre théorie et création, Montreal: Galerie de l’UQAM and Éditions du remue-ménage, 2012, 180 pp.

Trépanier, Esther, ed., and Pierre Landry. Femmes artistes du XXe siècle au Québec : Œuvres du Musée national des beaux-arts du Québec, Quebec: Musée national des beaux-arts du Québec and Les Publications du Québec, 2010, 287 pp.

Bouthillier, Marie-Claude, ed. Réponse à Zola : Une proposition de Marie-Claude Bouthillier, Montreal: La maison de la Vouivre, 2006, 25 pp.