Resume

Biography

Born in 1976 in La Pocatière, Quebec, Louis-Philippe Côté lives and works in Montreal. He holds a BFA from Concordia University and an MFA from Université du Québec à Montréal. He is represented by Galerie Simon Blais, Montreal.

louisphilippecote.com

Selected Exhibitions

Vidéo-spectre, Galerie Simon Blais, Montreal
Entrevoir le pire, Musée régional de Rimouski, Rimouski [curator: Véronique Leblanc]

Interactions, Leonard & Bina Ellen Art Gallery, Concordia University, Montreal [curator: Mélanie Rainville]
Mauvais présage, Espace Virtuel, Chicoutimi

Voir grand, Galerie Simon Blais, Montreal

Louis-Philippe Côté, Maison de la culture de Notre-Dame-de-Grâce, Montreal [curator: Bernard Lamarche]

Selected Bibliography

Malavoy-Racine, Tristan. “Qu’est-ce que tu vois, toi? ,” Voir (online), October 4, 2012. http://voir.ca/arts-visuels/2012/10/04 (accessed November 21, 2012).

Charon, Marie-Ève. “Art contemporain – Enquête sur la réception de l’art,” Le Devoir (Montreal), September 8, 2012, p. E9

Dorais, Ève, and Bernard Lamarche. De l’Île à la mer /Confluences, Rimouski: Musée régional de Rimouski; Montreal: Ville de Montréal, 2009, 55 pp.