Resume

Biography

Born in 1981 in Victoriaville, Quebec, Hugo Bergeron lives and works in Montreal. He holds a BA in visual and media arts from Université du Québec à Montréal and was a finalist in the 2010 RBC Canadian Painting Competition. He is represented by Galerie Graff, Montreal.

Selected Exhibitions

2013
La jeune peinture et ses collectionneurs, Plein sud, Longueuil [curator: Réal Lussier]

Hugo Bergeron : Quant à l’ombre du ciel, Galerie Graff, Montreal
Tracés, Espace Création - Loto-Québec, Montreal

12th Annual RBC Canadian Painting Competition, The Power Plant, Toronto; Dalhousie Art Gallery, Halifax; Northumberland Art Gallery, Cobourg; Calgary Art Gallery, Calgary

On a laissé la chaudière s’encrasser, Galerie Graff, Montreal
6e édition des Jeux de la francophonie, Palais de l’UNESCO, Beirut

Selected Bibliography

Baillargeon, Christiane. “Hugo Bergeron : Vous avez dit paysage... L'exposition Hugo Bergeron : Quant à l'ombre du ciel à la Galerie Graff,” Vie des Arts, vol. 56, no. 225 (Winter 2011), pp. 88-89.

Lévy, Bernard. “Sur la piste de nouveaux talents,” Vie des Arts, vol. 53, no. 221 (Winter 2010), pp. 70-71.

Gilbert, Jean-Pierre. L’art expliqué aux adultes, Montreal: École des arts visuels et médiatique de l’UQAM et Éditions du Petit atelier à moi, 2008, 152 pp.

Lamarche, Bernard. “Plages de blanc et autres exercices,” Le Devoir (Montreal), December 12, 2004, p. E7.